• Příběhy z kasemat

    Skutečné příběhy špilberských kasemat jsou ještě děsivější než známé pověsti. Přesvědčíte se o tom v kasematech na nové speciální prohlídce s tabletem, na kterém běží aplikace „Příběhy z kasemat“. Kloubí se v ní hádanky a úkoly, videa a rozšířená realita. Uvidíte skrze ni i věci, které už v kasematech dávno nejsou, např. zaniklý přístavek v západním příkopu. Nebudete si pouze hrát, důležitý je i edukační rozměr novinky. Atraktivní zážitkovou formou poznáte reálné postavy z dějin kasemat. Po vyluštění úkolů se vám navíc odhalí různé informace a zajímavosti, ale také cesta dál. Nebojte, obtížnost šifer je nastavena tak, aby je zvládla široká veřejnost včetně těch, co s jejich luštěním nemají žádné zkušenosti.

    button rezervace2

    V naší novince se přenesete v roli lékaře do období mezi léty 1742 až 1786. Potkáte stavitele Rochepina, barona Trencka nebo vězně Gromanna odsouzeného na doživotí v temné kobce. Spolu s nimi prožijete jejich autentické, historicky doložené příběhy. Události zobrazené ve hře se takto skutečně staly nebo mohly stát. Čeká vás něco mezi prohlídkou a hrou, něco úplně nového. Kombinace rozšířené reality a gamifikace (zherňování) je u nás zatím ojedinělá, nic podobného dosud české památky ani muzea nenabízejí. Spolu s vašimi spoluhráči budete v týmu sledovat videa a rozšířené reality, plnit úkoly a sbírat virtuální tolary, za něž vás v závěru čeká odměna v podobě virtuálního fotokoutku s některou z postav ze hry.

    • Hru si nejvíce užijí 2–4členné týmy. Může ji absolvovat i jednotlivec, avšak ochudí se o radost z týmové spolupráce a společného objevování. Maximální počet je pět účastníků v jednom týmu.
    • Hra je určena pro dospělé hráče. Starší děti (12+) se nicméně mohou do hry dle uvážení rodičů zapojit.
    • Tablety se půjčují na místě, hru není možné hrát na vlastním tabletu. K luštění se vám bude hodit i tužka a papír.
    • Vstupenku je možné zakoupit online vždy na konkrétní datum a čas (nejdříve na následující den). Přímo na místě je možné koupit si vstupenku jen v případě, že je volný tablet k zapůjčení. Tuto skutečnost se však dozvíte až u pokladny.

    Prohlídky: Hru si lze zahrát vždy v půl, poslední start je dvě hodiny před uzavřením.

    Rozšířenou realitu najdete i na plakátu, který novinku propaguje. S pomocí další mobilní aplikace stačí plakát naskenovat – a plakát ožije a doslova vás vtáhne. Na veřejnosti jej poznáte podle výrazné žluté barvy. Vyzkoušet jej můžete i naskenováním zde na webu. Čeká vás malá ukázka toho, co to rozšířená realita vlastně je.


    Dodavatelem herní aplikace „Příběhy z kasemat“ je Centre for Modern Education, s.r.o. Na přípravě se podílela celá řada subdodavatelů. Šifry vymýšlela brněnská společnost Cryptomania s.r.o., která se věnuje gamifikaci. Ve videích vedle herců účinkují i zaměstnanci Muzea města Brna, s natáčením historických scén významně pomohla agentura REX. Česká verze aplikace bude v nejbližších dnech rozšířena i o anglickou a německou mutaci.

    Informace o hře Příběhy z kasemat: Mgr. Michaela Budíková, tel: 542 123 676

    A4 kasematy

    cs_badge_web_generic