• Výtvarný orienťák po pověstech kasematních

    Máš odvahu? Vystopuj vypravěče v tajemném bludišti pod Špilberkem! Šeptá dávné legendy, nebo pravdivé příběhy? Naslouchej a maluj. Během výtvarné akce pro děti od 5 let vznikne 6 společných obrazů v atraktivních reáliích kasemat. Sejdeme se za každého počasí. Připraven pro vás bude horký čaj. Akce je součástí programu Týdne výtvarné kultury.

    Výtvarný orienťák po pověstech kasematních se koná v neděli 11. března od 14 hodin.

    KDE: sraz se vstupenkou na malém nádvoří hradu Špilberku
    KDY: 11. března od 14.00 do 16.30
    Jednotná cena 50 Kč, děti do 2 let zdarma.

    Vstupenky jsou k dostání v předprodeji na pokladně na Špilberku a na Měnínské bráně v centru města. Prodej vstupenek před akcí bude možný pouze v případě volných míst. Kapacita omezena!

    _MG_5236

     

  • Vydáváme knihu o zahradě vily Tugendhat

    Zahrada vily Tugendhat tvoří nejen jedinečný přírodní rámec stavby, nýbrž je se stavbou doslova propojena ve smyslu architektonických interiérových i exteriérových vazeb v jeden unikátní komplex, jenž je památkou UNESCO.

    Genius loci lokality akcentovaný nádherným výhledem na historické panoráma města inspiroval Ludwiga Miese van der Rohe k jedinečné architektonické kompozici. Celý dům i hlavní obytný prostor je řešen s ohledem na vyhlídky a jednotlivé průhledy na dominanty Brna. V kontrastu s tím je vlastní zahrada zcela intimním prostorem, kde dominantní roli hraje pouze příroda.

    Výrazný spoluautorský podíl na návrhu zahrady měla brněnská zahradní architektka Markéta Müllerová. První ideje o podobě zahrady, její proměnu v průběhu 20. století i proces rekonstrukce v letech 2010–2012 představuje tato kniha, věnuje se však i širším souvislostem zahradní architektury meziválečného Československa.

    Iveta Černá, Lucie Valdhansová (edd.), VILLA TUGENDHAT. ZAHRADA / THE GARDEN, Brno 2017

    Muzeum města Brna vydává publikaci v dvojjazyčné mutaci v českém a anglickém jazyce.

    Knihu lze zakoupit v bookshopu vily Tugendhat a v prodejně suvenýrů na hradě Špilberku.
    Knihu je také možno objednat na adrese smerdova@spilberk.cz.

    uzavření Vily Tugendhat

  • Výstava Brno a Suomi je k vidění v Praze

    Vztahy mezi osobnostmi brněnské meziválečné avantgardy a finskými protagonisty uměleckého, kulturního a společenského dění prezentuje na několika příkladech výstava „Brno a Suomi“, kterou jste loni měli možnost zhlédnout v technickém podlaží vily Tugendhat. Výstava, jejímž autorem je Jindřich Chatrný, historik architektury a vedoucí oddělení dějin architektury Muzea města Brna, teď získá další návštěvníky – a to v Praze. Muzeum hlavního města Prahy jí dalo prostor v galerii Studijního a dokumentačního centra Norbertov. Jde o další výstavu z jeho cyklu výstav o památkách moderní architektury. Jejím cílem je připomenout význam brněnské architektonické scény a její rozvoj v meziválečných letech.

    Brno bylo v té době velice progresivním městem, v němž vznikalo až udivující množství mimořádných moderních staveb, završené ikonou světové architektury – vilou Tugendhat od Ludwiga Miese van der Rohe. V tomto období navázal brněnský architekt, publicista a organizátor František Kalivoda (1913–1971) kontakty s takovými osobnostmi, jakými byli Alvar a Aino Aaltovi, Maire Gullichsenová či Nils-Gustav Hahl, kteří roku 1935 iniciovali vznik společnosti Artek (art+tekniikka – umění+technika). Exkluzivní součástí výstavy je několik originálních kusů nábytku navržených Alvarem Aaltem ve spolupráci s Ottou Korhonenem a realizovaných právě společností Artek, jež chtěla prodávat nábytek a podporovat moderní kulturu bydlení pomocí výstav i jinak.

    Výstava „Brno a Suomi“ je k vidění od 15. února do 1. dubna v Praze v galerii Studijního a dokumentačního centra Norbertov.

    Funkce a estetika nábytku Arteku byla založena na originální myšlence L-systému, v němž Aalto konstrukčně využíval tvárnost ohýbané lepené překližky. Několik let s ní experimentoval, aby dosáhl optimální pružnosti a pevnosti v zátěži. Z této produkce pocházejí známé typy židlí, křesel, stolků a pohovek, které jsou dodnes oceňovány a vyhledávány pro jejich nadčasovost a funkčnost. Export nábytku do Československa zajišťovala firma od roku 1937 ve spolupráci s Františkem Kalivodou, generálním zástupcem společnosti. Výrobky Arteku byly k dostání zejména na pražských a brněnských prodejnách firmy AKA, kterou založil v roce 1932 brněnský architekt Bohuslav Fuchs s rodinou.

    Kalivoda takto naplňoval své představy o mezinárodní spolupráci a šíření idejí internacionálního stylu, který se tehdy v Evropě stal téměř jediným určujícím směrem v oblasti architektonické, interiérové či designové tvorby a produkce. Jeho ideje a principy spojovaly řady avantgardních umělců té doby bez ohledu na jejich profesní, státní či národnostní příslušnost. Díky propagaci, například formou medializace v odborných i společenských časopisech, sbornících či teoretických publikacích nebo v rámci mezinárodních organizací, sdružení, spolků, výstav či konferencí, se tento směr dostával do povědomí odborné i laické veřejnosti a ovlivňoval životní styl v mnoha zemích nejen evropského kontinentu.

    Web výstavy v Praze

    MuMB 270741 MuMB 270740

  • Zemřel malíř Miroslav Šimorda

    V neděli 25. února zemřel ve věku nedožitých 95 let brněnský malíř Miroslav Šimorda. Dva z jeho obrazů aktuálně vystavuje Muzeum města Brna na hradě Špilberku na výstavě „Atol a putující slunce“, která se otevřela teprve minulý týden. K vidění je na ní obraz Černý dům (1972) zapůjčený ze sbírek Moravské galerie v Brně a Tovární zeď (1978) ze sbírek Horácké galerie v Novém městě na Moravě.  Muzeum města Brna vyjadřuje rodině a nejbližším upřímnou soustrast.

    Malíř, grafik a grafický designér Miroslav Šimorda se narodil 29. března 1923 v Brně. V roce 1939 absolvoval Školu uměleckých řemesel v Brně v ateliéru Františka Myslivce. Ve studiu pokračoval na Škole umění ve Zlíně (1939–1943) a Akademii výtvarných umění v Praze (1945–1947), kde navštěvoval ateliér Jana Želibského a Karla Mináře, školu však opustil před ukončením studia. Roku 1949 se natrvalo vrátil do Brna. V roce 1969 spoluzaložil Sdružení Q a roku 1989 stál u jeho obnovení. Od roku 1991 byl členem malířské sekce Geselschaft bildender Künstler Österreich.

    Pro výtvarnou cestu Miroslava Šimordy byl klíčový konec 60. let, kdy dospěl ke geometrickému řešení výtvarné skladby, monochromně cítěné barevnosti, záměrně neperspektivně uchopeného prostoru a jakési plošné konstrukci. Tento výraz rozvíjel během 70. a 80. let, např. v obrazech Okna, Proluky, Domy či Ne-domy. Zaměřoval se i na téma Zdí, které vnímal jako tiché svědky lidských životů. Během 80. let uplatňoval zářivější kolorit založený na intenzivních červených a modrých tónech (V krámech, 1983). Od 90. let se přibližoval lyrické abstrakci a dospíval k obrazům vzdálených prostorů, meziprostorů a neuchopitelných dálek. V jeho tvorbě je patrný smysl pro řád, racionálno a geometrii. V roce 2002 obdržel Cenu města Brna v oblasti výtvarného umění. Muzeum města Brna Šimordovo dílo představilo v roce 2005 na výstavě, která byla na Špilberku k vidění od 25. února do 10. dubna.

  • Vila uzavřena

    Ve vile Tugendhat návštěvníky vystřídají filmaři. Z důvodu natáčení bude vila dočasně – od 1. do 15. března – zcela uzavřena pro veřejnost. V těchto dnech nebude možné navštívit interiér vily ani její zahradu. Výjimečně se ale vila otevře i v pondělí 19. března. Muzeum města Brna, které vilu Tugendhat spravuje, se omlouvá za komplikaci a děkuje návštěvníkům za pochopení.

    Filmový štáb bude ve vile natáčet film Skleněný pokoj.  Natáčení si vyžádá ještě dva další bloky uzavření: a to od 11. do 18. června a od 1. do 16. července. Film bude natočen podle stejnojmenného románu Simona Mawera. Jeho dějová linie sleduje fiktivní milostný příběh, který se odehrává v Brně ve vile Landauer – inspirované právě vilou Tugendhat.V hlavních rolích se představí např. Carice van Houtenová, Hanna Alströmová, Karel Roden či Karel Dobrý.

    Premiéra se plánuje na jaro 2019.

  • Sborník FORUM BRUNENSE vychází již 30 let

    O všem, co dělá Muzeum města Brna, informuje pravidelně sborník Forum Brunense již 30 let. Tato publikace seznamuje každý rok čtenáře s tím, co se v muzeu ději, i s tím, o čem bádají jeho odborní pracovníci. Platí to pro úplně první sborník, který vyšel v roce 1988, i pro zatím poslední číslo, které vychází právě teď.

    Aktuální sborník má několik částí. Texty odborných pracovníků Muzea města Brna i jeho spolupracovníků doplňují i fotografie, v samém závěru sborníku pak ředitel muzea Pavel Ciprian podrobně shrnuje veškeré dění v muzeu – od všech výstav a akcí až po nejrůznější opravy hradu Špilberku.

    Co se dělo na konci druhé světové války v různých částech Brna? Jaké byly počátky brněnské policie? Nebo jak se podařilo zrestaurovat poškozenou dřevěnou sochu barokního anděla od vynikajícího brněnského sochaře Ondřeje Schweigla?

    O tom všem i o dalších zajímavostech se dočtete právě ve Foru Brunense 2017. V části Studie se Marie Plevová věnuje nálezu pamětní schránky ve věži kostela sv. Josefa, Robert Janás pak bratrům Charlemontovým a makartovým tendencím v moravské malbě. Radka Blažková zkoumá činnost brněnské YWCA v letech 1936–1938 a 1946–1948. V části Materiály se Petr Holub věnuje počátkům regulace rozměrů cihel, Pavel Borský architektu Germanu Wanderleyovi a Ottendorferově knihovně ve Svitavách, Michal Simandl pak brněnské městské policii od jejího založení v roce 1866 až po zestátnění v roce 1923.

    Druhou světovou válkou se zabývají Pavel Košťál a Martin Samson v příspěvku „Ti, co se vrátili, o tom nechtěli mluvit. Vzpomínky pamětníků z Brněnska na válku, osvobození a vysídlení Němců“. Podobné tematice se věnují i Petr Vachůt a Michael Doležel v příspěvku „Tedy hlavní je, že jsme všichni zdrávi. Popis událostí jara 1945 v brněnských Žabovřeskách z dopisu Emila Walda“. Dojde i na „poklady“ z depozitářů – v části sborníku Nad sbírkami. Zdeněk Kazlepka se zabývá obrazy italských malířů z muzejních sbírek na Špilberku. Jindřich Jurča popisuje svoji restaurátorskou práci na dřevěném torzu Anděla.

    Radim Dufek přibližuje sbírku historických zbraní, konkrétně konverzních zadovek. Ve sborníku nechybí ani zprávy o tom, co muzeum pořádá. Muzejní lektorky Soňa Mertová a Barbora Svátková popisují příměstské tábory na Špilberku, které zabavily spoustu dětí. Ředitel Pavel Ciprian pak shrnuje veškeré výstavy, doprovodné programy a kulturní akce, které Muzeum města Brna organizovalo nebo spolupořádalo v předešlém roce 2016.

    A o čem pojednával onen první sborník Forum Brunense, který vyšel v roce 1988? Jeho úplně první článek shrnoval historii městského muzea – od založení v září 1904 a působení na Nové radnici, přes 30. léta a přesun do Městského dvora na Šilingrově náměstí až po definitivní přestěhování na hrad Špilberk v roce 1960. Zabývá se i obří rekonstrukcí hradu, která trvá v podstatě dodnes. Brány Špilberku se tehdy zavřely 1. dubna 1987 a zahájily se rozsáhlé práce, které si dokonce vyžádaly uzavření kasemat a expozic. Drtivá většina částí hradu je dnes již zrekonstruovaná – aktuálně se však opravuje severní přístavek a vodojemy ve východní baště.

    Forum Brunense 2017 zakoupíte za 65 Kč v prodejně suvenýrů na hradě Špilberku.
    K dostání tam jsou i výtisky některých minulých ročníků sborníku.

  • Týden výtvarné kultury 2018

    Rádi bychom vás opět přiblížili ještě těsněji k výtvarnému umění. Vždyť pořád je co objevovat a co se učit. Muzeum města Brna se opět připojuje k již tradiční brněnské akci Týden výtvarné kultury. Její devátý ročník se koná od 5. do 11. března a zavede veřejnost do mnoha galerií a muzeí.

    Podtitul letošního ročníku zní „Neskrývej.“

    Lektoři a kurátoři Muzea města Brna připravili na hradě Špilberku v rámci Týdne výtvarné kultury několik výjimečných workshopů a prohlídek. Zúčastnit se jich může široká veřejnost, ale i školy. Prohlédnout si během Týdne výtvarné kultury můžete i některé výstavy a stálé expozice.

    Programy pro veřejnost

    Slyš obraz – jak vnímat umění

    5. 3. od 13:00 / galerijní animace / 90 min / 50 Kč

    Převratné novinky rané avantgardy a dodnes méně známé přístupy vůdčích osobností české i světové moderny odkrývá animační program v expozici umění 20. století a v aktuální výstavě Pavla Navrátila. V návazné dílně knižní vazby si vytvoříme kreativní sešit.

    Vedou lektoři Muzea města Brna a Želvím krokem. Nutná rezervace termínu pouze pro skupiny. (Barbora Svátková, +420 542 123 635, svatkova@spilberk.cz)

     

    Atol a putující slunce – komentovaná prohlídka

    8. 3. od 16:00 / komentovaná prohlídka / 60 min / 50 Kč

    Výstavou Atol a putující slunce provede kurátorka Ilona Víchová. Představí tvorbu brněnského malíře Pavla Navrátila od 50. do 80. let spolu s dílem jeho dobových souputníků. K vidění budou malby a sochy čtyř výtvarníků reflektujících přírodní děje.

    Prodej vstupenek těsně před začátkem akce.

     

    Výtvarný orienťák po pověstech kasematních

    11. 3. 14:00 – 16:30 / výtvarný workshop / 150 min / 50 Kč, děti do 2 let zdarma

    Máš odvahu? Vystopuj vypravěče v tajemném bludišti pod Špilberkem! Šeptá dávné legendy, nebo pravdivé příběhy? Naslouchej a maluj. Během výtvarné akce pro děti od 5 let vznikne 6 společných obrazů v atraktivních reáliích kasemat. Koná se za každého počasí a pro návštěvníky bude připraven horký čaj.

    Sraz se vstupenkou na malém nádvoří hradu. Předprodej vstupenek u pokladny na Špilberku nebo na Měnínské bráně (Měnínská 7). Prodej vstupenek těsně před začátkem akce bude možný pouze v případě volných míst.

     

    Programy pro školy

    Slyš obraz – jak vnímat umění

    5. 3. 9:00-10:30, 13:00-14:30 / 7. 3. 9:00-10:30 / galerijní animace / 90 min / 50 Kč

    Převratné novinky rané avantgardy a dodnes méně známé přístupy vůdčích osobností české i světové moderny odkrývá animační program v expozici umění 20. století a v aktuální výstavě Pavla Navrátila. V návazné dílně knižní vazby si vytvoříme kreativní sešit.

    Pro skupiny 8. – 9. ročníku ZŠ a studenty SŠ, VOŠ, VŠ / veřejnost / jednotlivci. Vedou lektoři Muzea města Brna a Želvím krokem. Nutná rezervace termínu pouze pro skupiny!

    Barbora Svátková, +420 542 123 635, svatkova@spilberk.cz

     

    Epopej Pompeje

    6. 3. 9:00-10:30 / 8. 3. 9:00-10:30 / výtvarný workshop / 60-90 min / 50 Kč

    Přijďte probudit své tvůrčí síly v dialogu s Pavlem Navrátilem a dalšími umělci. Ve výtvarném workshopu s prvky galerijní animace se necháme inspirovat přírodou a jejími tvůrčími principy. Vesuv se opět probouzí… věděli jste to?

    Program k výstavě malíře P. Navrátila pro skupiny žáků 2. stupně ZŠ a SŠ vede Lucie Zamazalová z KVV PdF MU. Nutná rezervace termínu!

    Barbora Svátková, +420 542 123 635, svatkova@spilberk.cz

     

    Výstavy a expozice

    Všechny následující výstavy a expozice jsou pro vás v době Týdne výtvarné kultury mimořádně otevřené od pondělí do neděle od 9 do 17 hodin. Prodej vstupenek končí 30 minut před koncem otevírací doby.

     

    Atol a putující slunce / 22. 2.–29. 4. 2018

    Výstava brněnského malíře Pavla Navrátila od 50. do 80. let s dílem dobových souputníků. Příběhy čtyř brněnských rodáků nastíní tvůrčí snahy generace poznamenané válkou i komunismem. Na nepřízeň doby reagovali reflexí přírodních dějů, univerza a času.

    O nové Brno: Brněnská architektura 1919 – 1939

    Meziválečná architektura všeobecně známá pod pojmem brněnský funkcionalismus je dodnes bezesporu mezinárodním fenoménem. Výjimečná tvůrčí atmosféra a přítomnost vynikajících protagonistů byla v daném okamžiku a na daném místě naprosto excelentní.

    Od renesance po modernu

    Expozice představuje výběr z nejvýznamnějších uměleckých sbírek Muzea města Brna. Ve dvou samostatných okruzích, vymezených časovým rozpětím od roku 1570 do roku 1945, jsou prezentována díla umělců, jejichž život a tvorba jsou spjaty s městem Brnem.

     Od moderny po současnost

    Expozice mapuje výtvarnou situaci v brněnském prostředí od konce 2. světové války po současnost. Brněnské tvůrčí skupiny měly zásadní význam pro udržení kontinuity českého umění. Instalace naznačuje vazby mezi autory a vývojové souvislosti.

    Na všechny programy a prohlídky v rámci Týdne výtvarné kultury platí jednotné vstupné: 50 Kč. 

  • Jeden kmen naposledy ve vyprávění kurátora

    V rámci výstavy Jeden kmen o tolkienovských skřetech pro vás chystáme už úplně poslední komentovanou prohlídku. Kurátor výstavy a člen brněnského výtvarného fantasy projektu Jeden kmen Ctibor Ostrý vám povypráví, jak kmen žije, kde a s kým skřeti bojovali a taky co se s nimi stane po smrti. Nenechte si ujít působivou výstavu a zároveň si poslechnout spoustu zajímavostí ze zákulisí. Jde o poslední šanci: žádná další komentovaná prohlídka už nebude. Dozvíte se také, co nového vás v rámci projektu po skončení výstavy ještě čeká.

    Komentovaná prohlídka výstavy JEDEN KMEN se koná v sobotu 17. března 2018.

    Vstupné na komentovanou prohlídku je stejné jako běžný vstup do výstavy, tedy 60 / 40 Kč.

    Kdy: v sobotu 17. března od 15.30
    Kde: hrad Špilberk, malé nádvoří

    Nezapomeňte, že z důvodu rekonstrukce je hrad dočasně přístupný pouze branou od ulice Gorazdovy. Více o tom, jak se na Špilberk dostanete, najdete zde.

  • Vydáváme publikaci NOVÝ DŮM BRNO
    / NEW HOUSE BRNO / 1928

    Muzeum města Brna právě vydává svoji novou publikaci. Kurátoři z Oddělení dějin architektury zaměřili svoji pozornost na brněnskou kolonii Nový dům, která vznikla přesně před 90 lety. Do rukou se vám dostane kniha plná skic a plánů i dobových a současných fotografií. Poznáte díky ní slavný soubor rodinných domů, který dodnes patří mezi ukázky meziválečné brněnské moderní architektury světového významu. Publikaci zakoupíte v bookshopu ve vile Tugendhat a v prodejně suvenýrů na hradě Špilberku. Můžete si ji také objednat na e-mailu smerdova@spilberk.cz. K dostání je za 880 Kč.

    NOVÝ DŮM BRNO / NEW HOUSE BRNO / 1928

    V roce 1928 byla v Brně uspořádána k desátému výročí vzniku samostatného Československa na nově vybudovaném výstavišti Výstava soudobé kultury. Její součástí byla také výstava moderního bydlení v podobě kolonie Nový dům. Šlo o soubor šestnácti rodinných domů postavených pod Wilsonovým lesem v Brně-Žabovřeskách, který se ihned po svém vzniku zařadil a dodnes patří k šestici stěžejních evropských kolonií, vybudovaných v letech 1927–1932 ve Stuttgartu, Brně, Vratislavi, Curychu, Vídni a Praze. Brněnská výstava Nový dům byla první akcí svého druhu v meziválečném Československu a druhou v Evropě (po sídlišti Weissenhof ve Stuttgartu) a měla zásadní vliv na pozdější vznik osady Baba v Praze.

    Výstavbu kolonie Nový dům realizovala soukromá stavební firma Františka Uherky a Čeňka Rullera pod ideovou záštitou Svazu československého díla. Stavitelé vyzvali osm brněnských architektů a jednoho pražského architekta k vypracování projektů šestnácti řadových nebo samostatně stojících rodinných domů podle zastavovacího plánu Bohuslava Fuchse a Jaroslava Grunta, z nichž každý navrhl v kolonii trojdům. Autory dvojdomů byli Josef Štěpánek (z Prahy), Jan Víšek a Ernst Wiesner, samostatné domy navrhli Hugo Foltýn, Jiří Kroha, Miroslav Putna a Jaroslav Syřiště. Foltýn a Putna byli v té době ještě studenty architektury na brněnské technice. Z důvodu opožděného dokončení výstavby kolonie se mohla veřejnost seznámit se vzorovými typy domů až na sklonku konání Výstavy soudobé kultury. Potenciální klienti ale nebyli na moderní pojetí rodinných domů ještě dostatečně připraveni a prodej či pronájem vázl, takže po této stránce zůstala celá akce daleko za očekáváním a podnikatelům způsobila značné finanční problémy. Pro československou a evropskou moderní architekturu měla však brněnská výstava Nový dům mimořádný význam.

    Monografie přibližuje vůbec poprvé ucelený pohled na dané téma. Popisuje mimo jiné východiska, paralely a specifika či dobový mediální obraz tohoto výjimečného počinu. Součástí publikace je katalog domů a medailony architektů a stavitelů. V úvodní kapitole jsou krátce představeny také výstavy moderního bydlení a vzorová sídliště, která vznikla v Evropě na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století (Stuttgart, Brno, Vratislav, Curych, Vídeň a Praha). Publikace je vybavena množstvím fotografií, plánů a dobových dokumentů, z nichž mnohé byly doposud zcela neznámé a jsou zde uveřejněny vůbec poprvé.

    Kniha jistě zaujme odbornou, ale i širší veřejnost, která se zajímá nejen o moderní architekturu, ale i kulturu meziválečného Československa. Monografie vychází u příležitosti 90. výročí vzniku kolonie Nový dům a 100. výročí vzniku republiky. Autorsky a editorsky (v česko-anglické jazykové mutaci) ji připravili kurátoři Oddělení dějin architektury Muzea města Brna.

     Chatrný, Jindřich; Černoušková, Dagmar; Borský, Pavel (eds.). Nový dům Brno / New House Brno / 1928, Brno 2018.

  • Výstava Jeden kmen prodloužena do 1. dubna!

    Jací jsou skřeti z kmene Snaga, kteří se ve vlastním jazyce nazývají „uruki“? Pojďte se projít táborem skřetího kmene, zakusit s nimi lov i boj a nakonec nahlédnout do jejich posmrtného života. Svět skřetů už několik let ztvárňuje brněnský fantasy projekt Jeden kmen. Vyvrcholením jeho práce je teď aktuální výstava na hradě Špilberku. Její naturalistické ztvárnění nadchne nejen fanoušky knih J. R. R. Tolkiena. Je plná drsných fotografií, výzbroje, ozdob, najdete v ní i pohřební hranici, strašlivého vrka nebo virtuální realitu a projekci.

    Výstavu JEDEN KMEN prodlužujeme do 1. dubna!

    Oblíbenou expozici pro vás necháme otevřenou déle, než jsme původně zamýšleli. Navštívit ji můžete až do 1. dubna.

5. stránka z celkem 30« První...34567...102030...Poslední »